Isnin, 3 Disember 2012

FIT BODY : CARA SINGKAT BINA BADAN

Salam dunia...jom kita cuba pelbagai kaedah untuk membina badan yang sasa secara ringkas dan mudah dipraktik di mana-mana saja anda berada.

ARNOLD PRESS


kaedah Arnold Press, dinamakan bersempena  dengan nama seorang pelakon hollywood yang terkenal

dengan badan yang sasa iaitu Arnold Schwarzenegger sebagai pelopor kepada latihan ini, Kaedah senaman

bahu ini mempunyai persamaan senaman  lain.berikut adalah cara-caranya.

kita mulakan pergerakan dengan membawa siku keluar ke sisi. Teruskan untuk meningkatkan siku

sambil menekan overhed dumbbells sehingga lengan lurus. Rendah ke hadapan bahu dalam corak yang

bertentangan dan ulangi.

Pergerakan perlu untuk menekankan bahu sambil meminimumkan otot lengan. Latihan ini

 meningkatkan sisi seperti gerakan dengan beban bahu. Kita bersandar ke depan

sedikit apabila mengangkat Dumbbells.Ikut seperti gambar rajah ini :




BENT OVER SIDE LATERAL RAISE

Bengkok berdiri lebih meningkatkan sisi adalah satu latihan yang lebih maju kerana ia memerlukan anda 

untuk mengekalkan keseimbangan dan kestabilan semasa mengangkat berat. Dengan lebar bahu kaki anda 

selain,bahagian atas badan anda pada sudut 45 darjah dengan lantai, melaksanakan pergerakan lengan yang 

sama seperti yang anda lakukan apabila duduk.

Anda boleh menggunakan mesin kabel untuk bekerja setiap bahagian secara berasingan. Meletakkan kabel 

di menara mesin kabel pada tetapan terendah dan kemudian melampirkan mengendalikan kabel. Berdiri 

dengan lebar bahu kaki anda selain, dengan satu bahagian badan anda menghadap menara. Kemudian 

genggaman mengendalikan dengan tangan jauh dari kabel. Dengan bahagian atas badan anda pada sudut 45 

d
arjah dengan lantai, melaksanakan pergerakan lengan yang sama seperti yang anda lakukan apabila duduk. 



Ulangi untuk bahagian lain anda.






MILITARY PRESS

Anda boleh menggunakan dumbbells untuk melakukan senaman ini untuk pelbagai gaya.


SHOULDER PRESS


teknik halter bahu, juga dipanggil teknik overhed atau tekan tentera berfungsi bahu dan belakang atas serta 

triceps anda. Ini adalah satu usaha yang baik untuk membina bahu lebar yang kukuh. Pengukuhan bahu 

membantu membuat overhead menolak atau mengangkat pergerakan mudah.



SHRUG




Anda boleh melakukan tdk menggunakan Barbell atau Dumbell.

Anda juga boleh melaksanakan tdk menggunakan mesin kaki menaikkan dengan menjaga pad atas bahu 

anda dan mereka bergerak menggunakan otot bahu anda.

Sejak pergerakan ini menjadi lebih sukar kerana ketinggian bahu penuh dicapai, kriteria ketinggian bagi 

ketinggian bahu mungkin diperlukan. Sebagai contoh, meningkatkan bahu sehingga cerun bahu mendatar 

menjadi boleh dianggap mencukupi bergantung kepada struktur badan individu dan pelbagai gerakan dengan 

berat ringan.








4 ulasan:

  1. Sorry to say, tapi content blog ni mcm copy paste dari web berbahasa inggeris. Sbb struktur ayat berterabur dan mcm struktur ayat bhsa inggeris :(

    BalasPadam
  2. Halo semuanya

    Saya Ahmed Sabindut dan memberikan kepada Anda informasi yang sangat penting tentang pinjaman dan saya ingin memberitahu Anda bahwa Anda harus bijaksana tentang bagaimana Anda pergi tentang meminjamkan di internet karena banyak pemberi pinjaman pinjaman online adalah penipu mereka tidak nyata dan saya punya menjadi korban banyak peminjam palsu online

    Seperti yang mereka katakan, "Tidak ada apa-apa untuk Tidak Ada" jadi saya harus membayar untuk mendapatkan pinjaman dari mereka dan setelah banyak janji manis, itulah bagaimana mereka merobek uang saya yang diperoleh dengan susah payah dari saya. Semua harapan hilang, aku tidak bisa memberi tahu istriku apa yang terjadi dan aku sekarat dalam diam tanpa uang untuk membeli susu untuk anakku dan biaya sekolah yang harus aku bayar dan uang bisnisku telah digunakan untuk membayar pinjaman perusahaan.

    Satu hari yang setia saya berada di internet ketika saya melihat sebuah iklan dari sebuah perusahaan pinjaman bernama GLOBAL FUND FOUNDATION yang mengatakan bahwa mereka memperlakukan setiap orang dengan adil meskipun skor kredit mereka dan mereka terdengar begitu percaya diri pada iklan

    Saya mengambil alamat email GLOBAL FUND FOUNDATION dan saya menghubungi perusahaan tersebut, mereka menyambut saya dan meminta informasi saya yang saya berikan kepada mereka dan melalui proses peminjaman mereka dan setelah itu pengacara menghubungi saya dan memberi saya info lebih lanjut tentang permohonan pinjaman saya dan akibatnya jika saya gagal membayar kembali sehingga saya meyakinkan pengacara bahwa saya akan membayar kembali sehingga setelah ditetapkan dan selesai mereka memberi saya dokumen pinjaman saya untuk dicetak daripada ketika saya tahu saya adalah dengan pemberi pinjaman yang tepat sehingga saya mencetak dokumen yang ditandatangani dan dikirim salinan pindaian dokumen kepada mereka melalui fase akhir pinjaman saya sehingga perusahaan meyakinkan saya bahwa saya akan mendapatkan pinjaman saya keesokan harinya karena waktu telah habis untuk melakukan transfer kepada saya dan mereka meyakinkan saya sehingga saya berharap dan berdoa dan Saya sangat terkejut ketika pinjaman saya sebesar Rp350 juta dikreditkan ke dalam rekening saya. Saya tidak percaya sehingga saya segera berlari ke bank dan menemukan bahwa uang masuk.

    JADI INI ADALAH PEMBUKA MATA BAGI SEMUA ANDA YANG MENDAPATKAN PENCINTAAN, JANGAN MEMBAYAR, DAN ANDA BISA JUGA BERLAKU

    GLOBAL FUND FOUNDATION
    $$$$ globalfundfoundation9@gmail.com $$$$$

    Hubungi saya di

    Ahmed .E Sabindut
    sabindutahmed@gmail.com

    BalasPadam
  3. Halo semuanya, Nama saya Siska wibowo saya tinggal di Surabaya di Indonesia, saya seorang mahasiswa, saya ingin menggunakan kesempatan ini untuk mengingatkan semua pencari pinjaman untuk sangat berhati-hati karena ada banyak perusahaan pinjaman penipuan dan kejahatan di sini di internet , Sampai saya melihat posting Bapak Suryanto tentang Nyonya Esther Patrick dan saya menghubunginya melalui email: (estherpatrick83@gmail.com)

    Beberapa bulan yang lalu, saya putus asa untuk membantu biaya sekolah dan proyek saya tetapi tidak ada yang membantu dan ayah saya hanya dapat memperbaiki beberapa hal yang bahkan tidak cukup, jadi saya mencari pinjaman online tetapi scammed.

    Saya hampir tidak menyerah sampai saya mencari saran dari teman saya Pak Suryanto memanggil saya pemberi pinjaman yang sangat andal yang meminjamkan dengan pinjaman tanpa jaminan sebesar Rp200.000.000 dalam waktu kurang dari 24 jam tanpa tekanan atau tekanan dengan tingkat bunga rendah 2 %. Saya sangat terkejut ketika saya memeriksa rekening bank saya dan menemukan bahwa nomor saya diterapkan langsung ditransfer ke rekening bank saya tanpa penundaan atau kekecewaan, segera saya menghubungi ibu melalui (estherpatrick83@gmail.com)

    Dan juga saya diberi pilihan apakah saya ingin cek kertas dikirim kepada saya melalui jasa kurir, tetapi saya mengatakan kepada mereka untuk mentransfer uang ke rekening bank saya, karena saya berjanji bahwa saya akan membagikan kabar baik sehingga orang bisa mendapatkan pinjaman mudah tanpa stres atau penundaan.

    Yakin dan yakin bahwa ini asli karena saya memiliki semua bukti pemrosesan pinjaman ini termasuk kartu ID, dokumen perjanjian pinjaman, dan semua dokumen. Saya sangat mempercayai Madam ESTHER PATRICK dengan penghargaan dan kepercayaan perusahaan yang sepenuh hati karena dia benar-benar telah membantu hidup saya membayar proyek saya. Anda sangat beruntung memiliki kesempatan untuk membaca kesaksian ini hari ini. Jadi, jika Anda membutuhkan pinjaman, silakan hubungi Madam melalui email: (estherpatrick83@gmail.com)

    Anda juga dapat menghubungi saya melalui email saya di (siskawibowo71@gmail.com) jika Anda merasa kesulitan atau menginginkan prosedur untuk mendapatkan pinjaman

    Sekarang, yang saya lakukan adalah mencoba untuk memenuhi pembayaran pinjaman bulanan yang saya kirim langsung ke rekening bulanan Nyonya seperti yang diarahkan. Tuhan akan memberkati Nyonya ESTHER PATRICK untuk Segalanya. Saya bersyukur

    BalasPadam